Ressurrecció Berlinesa

Mònica Pagès i Santacana, Bonart Magazine September 2011

 

Eduard Bigas segueix el seu periple artístic i vital en una nova ciutat: Berlin. Capital cultural europea de l’avantguarda que l’ha rebut amb els braços oberts i amb un espai inusual per a la creació artística, el cementiri de Friedrichswerderscher. En un dels seus mausoleums neogòtics, Bigas ha viscut una “ressurrecció” que ha donat nom a les seves obres. Sobre el paper, ha conjugat l’amor i la mort per a dibuixar imatges plenes del moviment de les seves emocions, dels seus sentiments, de les línies en blancs i negres, en ocres i sangs que elaboren formes de profunda imaginació. D’una imaginació abstracta que es concreta en figures orgàniques plenes de vitalitat però que es mostren sense pell, descarnades, amb els músculs de la voluntat en tensió i tenyits d’una pinzellada d’aigua que contrasta amb la negror de la tinta que ha xuclat el paper. Eduard Bigas va exposar aquesta “Wiederaufestehung”, aquesta “ressurrecció” el 4 de setembre en el que va ser el seu debut artístic a Berlín. Tot un aconteixement en la carrera d’aquest pintor palafrugellenc que significa un pas endavant que l’ha portat de Londres a la capital cultural alemanya.   

Mònica Pagès i Santacana, Writer

Drawing at the Spinn Maussoleum, September 2010 Berlin  

  • Grey Instagram Icon
  • Grey Facebook Icon
  • Twitter
  • Pinterest